verslag 1 - Reisverslag uit Ban Ai Dao, Thailand van Mandy Nijboer - WaarBenJij.nu verslag 1 - Reisverslag uit Ban Ai Dao, Thailand van Mandy Nijboer - WaarBenJij.nu

verslag 1

Blijf op de hoogte en volg Mandy

04 November 2016 | Thailand, Ban Ai Dao

Ons eerste verslagje. Woensdag ochtend zijn we om 6 uur aangekomen in Bangkok na een vlucht van 11 uur. Na de douane eerst rondkijken, waar kunnen we tickets krijgen voor onze vlucht naar Krabi. Uiteindelijk is het allemaal gelukt na veel bellen en wachten bij de touroperator waar we de tickets hebben geboekt. In eerste instantie moesten we tot 11 uur wachten, maar gelukkig konden we nog mee met een vlucht van half 10. Dus een beetje ronddwalen op het vliegveld. Trui uit, 't shirt aan. Want ja je komt van 10 graden zo in 1x naar 30 graden. Niet dat het 's ochtends direkt zo warm is. Maar het was goed warm! Onze eerste hotel hadden we thuis al geboekt. En gelukkig zat bij de vliegtickets naar krabi vervoer bij in, zodat we netjes zijn afgezet bij ons hotel na een vlucht van een uur. Onze eerste dag hebben we rustig aan gedaan. We gingen direkt 6 uur naar voren met de tijd. Whoppa, 1 nacht overgeslagen. Dus een beetje wandelen. Vervoer geregeld voor de volgende dag naar Ko lanta. En 's avonds wat gegeten. En daarna lekker bij ons hotel wat relaxen op het balkon.
Woensdag ochtend zijn we om 9 uur opgehaald en onze taxi chauffeur heeft ons netjes bij ons hotel (het zijn eigenlijk soort bungalows.....alla tokkie!) afgezet op ko lanta (Een eilandje in het zuiden van Thailand). 's middags eerst maar effe wat gegeten bij het strand wat maar 1 min lopen is. En het is mooi.........Het strand is mooi........De opzet van de restaurantjes mooi. Prachtig uitzicht. Na het eten een tuk tuk gescoord die ons naar Old town heeft gebracht. Een (relatief) traditioneel plaatsje met huizen op palen. Eerst even gewandeld en daarna hebben we lekker aan het water gezeten met een biertje totdat we weg wouden en het opeens goed raar ging met het weer. Onweer. Regen. Nou dan nemen we er nog maar 1!. Uurtje geregend, en daarna was het weer helemaal goed met het weer. 's avonds lekker eten en chillen bij het strand met een geweldig uitzicht. Vandaag hebben we de 4 islands tour gedaan. Dit was een leuke dag. Snorkelen bij verschillende eilanden (met heel veel vissen, erg mooi) en lunchen op een prachtig strand. Daarna konden we lekker relaxen op het strand. Na de lunch voeren we verder naar Ko Mook, naar de Emerald Cave. Je zwemt in een rijtje door een donkere grot, en je komt uit op een witje strandje met knalgroen water, omringd door hoge kliffen. Erg mooi! Paradijsje. Vanavond hebben we boot tickets gekocht voor morgen. Dan nemen we om 8 uur de boot naar ko phi phi. En dan horen jullie wel weer verder hoe het is!

• 04 November 2016 - 15:32

Herma:

Wat een heerlijk verhaal!
    Wij Zijn onderweg naar mijn ouders en ik heb Bart mooi alles voor kunnen lezen
    Wij genieten mee ❤
    Heel veel plezier!

• 04 November 2016 - 15:35

Harma:

Dit verslag kan zo opgenomen worden in een brochure van een reisorganisatie. Zo te lezen nu al een onvergetelijke ervaring en het is nog maar het begin. We hopen dat de rest net zo idyllisch is. Veel plezier meiden.

• 04 November 2016 - 16:51

AnnekeB:

Jetje wat een lange vliegreis ben blij dat jullie goed zijn aangekomen ,zo te lezen moet het wel een paradijs zijn fijn dat jullie het zo naar je zin hebben,ben al weer benieuwd naar de volgende verhalen

• 04 November 2016 - 17:44

Hannie:

Hallo froulje,

Het klinkt zo geweldig allemaal wou dat ik er bij kon zijn!
    Kan nu alleen maar wegdromen bij de gedachte van dit moois.
    Lees dit alles en merk dat jullie voplop genieten,gelukkig maar.
    Dus mooie locaties en lekker weer,dat scheelt maar weer.
    Is de bier ook lekker daar?
    Ik zou zeggen geniet ervan en we volgen jullie.
    Gr Hannie

• 04 November 2016 - 20:50

Lisette:

Hey meiden,
    Fijn dat alles goed gaat en dat jullie op en top genieten.
    We verheugen ons op een volgend verslag en zijn natuurlijk erg benieuwd naar jullie foto's!
    Heel veel plezier morgen op de boot en bij al het andere moois!
    Veel liefs Agnes en Lisette

• 04 November 2016 - 23:47

Pap:

Geweldig, veel plezier ,Ben blij dat het goed verloopt gr.

• 05 November 2016 - 00:35

Anja:

Mooi verslag dames! Jullie ondernemen al veel, tof zeg! Ik kijk al uit naar het volgende reisverslag, dan weten wij ook welke route wij kunnen aanhouden in december, haha! Geniet ervan :-)

Liefs uit China!

• 05 November 2016 - 09:04

Johanna :

Hey meiden!! :-)

Wat een mooi reisverslag. Jullie hebben het goed naar jullie zin lees ik.
    Ben benieuwd naar jullie volgende verslag.

Liefs xxx johanna