verslag 3 - Reisverslag uit Ban Don Rak, Thailand van Mandy Nijboer - WaarBenJij.nu verslag 3 - Reisverslag uit Ban Don Rak, Thailand van Mandy Nijboer - WaarBenJij.nu

verslag 3

Blijf op de hoogte en volg Mandy

13 November 2016 | Thailand, Ban Don Rak

Woensdag morgen 7 uur werden we opgehaald om de boot te nemen naar Krabi. Een bootreis van een klein uurtje. Daarna verder met het openbaar vervoer naar het busstation van Krabi. Een auto met een klein laadbakje. Waar normaal gesproken misschien 8 mensen in kunnen. Na wat stops onderweg zaten we opgepropt met onze backpack tassen (zo onhandig) met 15 mensen in die kleine laadbak te zweten. Hoe leuk is het openbaar vervoer:-). Aangekomen op het busstation na een uur werden we direkt begeleid naar het loket waar we onze ticket konden kopen voor de bus naar het Khao Sok Park. Dit was ook nog een rit van 3 uur. Aangekomen werden we direkt naar een accomodatie gebracht. We hadden nog niks geboekt en na het checken van de kamer hebben we deze geboekt voor 1 nacht. Een soort boomhutje. Zag er leuk uit. De omgeving was echt ongelooflijk mooi. Voor de volgende dag hebben we een jungletocht geboekt voor 1 dag. We wilden eigenlijk direkt door na de jungle tocht met de bus naar Surat Thani om een vlucht te nemen naar Bangkok en zo verder te reizen naar Kanchaburi. Maar zo simpel was dat dus niet. Er ging geen bus meer naar Surat Thani. Er ging die dag na de jungle tocht nog wel een nachtbus naar Bangkok. Nou dan deze maar boeken. Hoefden we ook geen vlucht meer te nemen.
De Jungletocht viel ons eigenlijk een beetje tegen. De omgeving was echt spectauculair. Echt zo mooi. Maar we hebben meer gevaren op het water. Een kleine wandeling door de jungle om naar een grot heen te gaan. En die grot was ook heel mooi. Maar S middags hebben we niks meer gedaan. We werden naar een accomodatie gebracht op het water met drijvende bungalows voor mensen die daar overnachten. En daar hebben we lunch gehad. En daarna 2 uur tijd voor ons zelf. En dat was het. Daarna werden we weer terug gebracht. Maar we hebben een half uurtje in de jungle gelopen;-). Wij werden na die tijd afgezet bij een loket waar de nachtbus zou komen en waar we de tickets konden kopen voor deze reis. In de Middle of nowhere. 5 uur 's avonds waren we daar. En de bus vertrok pas om half 7. Dus wachten. We hebben 10 uur in de bus gezeten. Genoeg beenruimte. Dekentje erbij. Helemaal top. S ochtends aangekomen met de minibus naar kantchaburi. Ook nog een rit van 3 uur. Toen waren we een beetje klaar met de bus!. Aangekomen bij onze guest house kregen we het advies om direkt de bus te nemen naar de Erewan watervallen. Dus maar effe snel wat eten en maar weer naar het busstation om de bus te nemen. Weer een rit van 2 uur. We hebben ons bus nachtje en dagje wel gehad, haha. Maar de watervallen waren erg mooi. Er zijn 7 watervallen. En bij elke waterval ga je een stukje verder omhoog. Dus het was een aardige tippel. Maar echt indrukwekkend en heel mooi. S avonds hebben we nog een beste wandeling gemaakt naar de nacht markt. Was heel gezellig. Maar wel heel druk. Kantchaburi is sobiso een hele drukke stad. Echt het oversteken is gewoon een uitdaging. Doodeng eigenlijk. En er lopen honden op straat die kunnen het beter dan ons. Echt lachen. De volgende dag gaan we naar Elephants World. Een dag waar we heel erg naar uit gekeken hebben. Elephants World is een toevluchtsoord voor zieke, oude, gehandicapte en misbruikte olifanten. Hier blijven ze totdat ze sterven. En wij mogen voor 1 dag mee lopen. Voeren. Observeren. Fruit en groente klaarmaken. En de olifanten wassen in de rivier. Een onvergetelijke en indrukwekkende dag. Hun motto is We work for the elephants, instead of them for us. En we zijn ontzettend dankbaar, ook al is het voor 1 dag, dat wij daar een klein deel van uit hebben mogen maken. Een heel bijzondere ervaring was dit. En dan zijn we alweer vandaag. Vanmorgen zijn we naar een andere guesthouse gegaan in kantachaburi. We zitten nu aan de river kwai. Echt een mooie locatie. Vanmiddag hebben we een beste wandeling gemaakt naar het oorlogsmuseum. En de brug over de river kwai. En vanavond even weer lekker gewandeld. Morgenvroeg nemen we de bus naar Attutaya. Dussssss...... wordt vervolgd:-)

• 13 November 2016 - 15:43

Harma:

Dat je het allemaal kunt onthouden met die moeilijke namen. Knap hoor. Geniet nog van de laatste dagen.
    Liefs pap en mam

• 14 November 2016 - 14:11

Anneke B:

Jetje miena wat indrukwekkend,kunnen jullie dit allemaal een beetje verwerken?super dat je zoiets meemaakte
    Zijn jullie straks ook wel klaar met het gebusreis
    Maar het is wel super Hoe jullie dit allemaal regelen petje af
    Geniet er nog maar lekker van voor je het weet begint de harde werkelijkheid weer
    Gr. En dikke tuut tot horens.

• 14 November 2016 - 20:29

Johanna :

Haiii meiden!! :-))

Prachtig om dit allemaal te lezen. Jullie beleven veel daar. Geniet nog maar effe lekker door. Ik kijk alweer uit naar jullie volgende verhaal.

Liefs xxx johanna

• 14 November 2016 - 23:09

Herma:

Wauw wat een mooi verhaal!.
    Wij kijken uit naar de foto's!
    Lekker genieten laiverds!
    Dikke tut