Verslag 4 - Reisverslag uit Ban Don Rak, Thailand van Mandy Nijboer - WaarBenJij.nu Verslag 4 - Reisverslag uit Ban Don Rak, Thailand van Mandy Nijboer - WaarBenJij.nu

Verslag 4

Blijf op de hoogte en volg Mandy

18 November 2016 | Thailand, Ban Don Rak

Maandag 14 november zijn we verder gegaan naar Ayutthaya, omdat we deze plaats toch even mee wilden nemen in onze laatste paar dagen van onze reis. S morgenvroeg hebben we om half 8 de minibus genomen. En tegen 11 uur waren we in onze guesthouse. Daarna eerst maar even een laat ontbijt. Want we hadden nog geen ontbijt gehad. Daarna fietsen huren. Ayutthaya is de oude hoofdstad van Thailand en staat bekend om de vele ruines, tempels en Buddhas's. Leuk om te zien en om door dit stadje te fietsen, want tempels hadden we nog niet gezien hier. S avonds hadden ze hier ook weer een nacht markt. Daar hebben we lekker gegeten. Na het ontbijt, de volgende dag, hebben we de bus genomen naar Bangkok. Dit was ook weer een rit van ongeveer 3 uur met 1 tussenstop. We hadden een hotel geboekt in Chinatown. En Chinatown is druk. Zooooo druk. Maar ook wel weer gezellig met de veelste smalle steegjes waar veelste veel mensen lopen. Overal staan stalletjes met eten. Vis. Geroosterde kastanjes. Rijst. Specerijen. En heel veel winkeltjes. We waren ons meer aan het concentreren dat we niemand op de hakken liepen dan dat we om ons heen konden kijken. Wat druk! Om 16:00 s middags hadden we een afspraak met James. Een jongen die Johanna een paar jaar geleden heeft ontmoet in Afrika. James woont nu in Bangkok. Hij heeft ons meegenomen naar Khao San road. Daar hebben we gezellig gepraat en gegeten. Was heel leuk en gezellig. De volgende dag hebben we gefietst met Co van Kessel. Een 5 uur durende fietst en boot tocht door bangkok. We hebben een hele andere kant van Bangkok gezien. Een rustige Bangkok met veel groen, rijstvelden, landschappen met palmbomen, bloemen en kwekerijen. En ook rust. Het was echt leuk om Bangkok op deze manier te verkennen. Onze laatste avond hebben we nog even weer wat gedronken op Khao San road. En de volgende dag hebben we om 9 uur de taxi genomen naar het vliegveld. Gisteravond om half 11 zijn we geland op Schiphol. En zo is er een einde gekomen aan onze vakantie. We hebben echt een ontzettend leuke vakantie gehad. En waarschijnlijk gaan we volgend jaar terug om het noorden van Thailand te bekijken. We hopen dat we jullie een beetje mee hebben kunnen nemen in onze reis en bedankt voor het lezen van onze verhalen:-)

• 21 November 2016 - 10:51

Anneke B:

Goed morgen Johanna en Mandy

Welkom terug in nederland.
    Wij hebben erg genoten van jullie vakantie verslagen,een prachtige ervaring moet het zijn geweest.
    Nu de draai maar zien te vinden in het koude kikkerland.

Liefs en dikke tuut van:
    Anneke en Bert.

• 21 November 2016 - 19:11

Herma Spijker:

He laiverds, we hebben héérlijk genoten van jullie verhalen!
    Wat hebben jullie het mooi gehad!
    Prachtige foto's op Facebook!
    Welkom terug en geniet nog lekker even na!

Dikke kus Bart en Herma

• 21 November 2016 - 20:42

Johanna :

Hai meiden!! :-))
    Heb met veel plezier jullie vakantie verhalen gelezen.
    Erg mooi geschreven allemaal :-))
    Kan zo in een vakantie gids geplaatst worden :-))